Intrygujące koncepcje na opracowywanie stron wyrastają jak słynne „grzyby po deszczu”, ponieważ coraz więcej Odbiorców w Polsce kupuje różne towary poprzez sieć, zaś do sklepików stacjonarnych idą przede wszystkim zapoznać się z konkretnym towarem (a mianowicie tym, jak on w rzeczywistości wygląda). Istnieją sytuacje, iż pełne sklepiki przekierowują swoją działalność do wirtualnego świata, odstępując puste lokale i licząc na znaczne oszczędności. Poza tym każdy Nabywca w dużej części przypadków może liczyć na to, iż towar jest rzeczywiście dobrej jakości, przykładowo żaden inny Klient go przed nim nie przymierzał. Niewielkie oraz spore przedsiębiorstwa zgłaszają się więc do agencji reklamowych, żeby te zajęły się opracowaniem zaskakującej i skutecznej strony internetowej. Konstruktorzy stron konstruują więc coraz to bardziej oryginalne koncepcje, w większości oparte na WordPressie.
Najmocniejszym trendem w 2016 roku była jednolitość szaty ilustracyjnej i uporządkowania wszelakich komponentów na stronie. Zazwyczaj była ona rozdzielona na dwie lub trzy kolumny, lecz klienci błyskawicznie się znudzili „klonowanymi” wzorami. Wszelkie modne witryny, przykładowo sklepików z ekskluzywnymi perfumami, wyglądały prawie tak samo, a to z całą pewnością mocno oddziaływało na sprzedaż. Aktualnie schemat strony internetowej, projektowanie grafiki i innych elementów w zasadzie nie odbywa się już na tych wytycznych. Osoby zajmujące się tworzeniem stron www dążą do zaakcentowania niepowtarzalnych cech specjalności Klienta.
Styl taki stał się niesamowicie ciekawy oraz bazuje na wykorzystaniu przez grafikę całej rozpiętości monitora. Przede wszystkim – spostrzegawczość odbiorcy bynajmniej nie rozkłada się na inne detale, po drugie – stymuluje idealnie dopasowaną grafiką do późniejszego sprawdzania strony. Ekrany wstępne nasycone są zupełnie zdjęciami, grafiką z tekstem lub włącznikami akcji. Mogą być zastygłe albo sprawować funkcję slydera. Sporym walorem jest to, że takie elementy dostosowują się na potrzeby wyświetlaczy na laptopach i dużych monitorów. Dobrej jakości grafikę powinno zrobić nieamatorskie studio graficzne.
Szeroka, świetnej jakości grafika zwabi spojrzenie niejednego Konsumenta. To genialny zamysł, żeby wzbogacić wizerunek strony www. Część konsumentów jest wzrokowcami, dlatego jeszcze bardziej opłaca się w nią zainwestować. Nie wykorzystujmy w rzeczywistości jednak z tzw. banków niepłatnych grafik, szczególnie wtedy, kiedy nasza firma ma się doprawdy kojarzyć z profesjonalizmem. Dużo lepiej poprosić o zaprojektowanie elementów graficznych skutecznemu grafikowi, który zadba o to, aby wszystkie posiadały właściwy klimat i współgrały z projektem strony.
Material design to wygląd opierający się na poziomych barwach i na zagospodarowaniu świateł oraz cieni. Google zainspirowało się tu standardowym papierem oraz atramentem. Nadrzędnym zadaniem było zwiększenie zrozumiałości stron, jak również usprawnienie minusów, jakie były widoczne w formie flat. Ogólnie rzecz ujmując material design to: ułożenie w trójwymiarze (odpowiednio z drabiną fragmentów), głębokie oraz perfekcyjnie dostosowane odcienie (jeden kolor centralny oraz kolejny barwnik pomocniczy, m in. do wyróżnień), instynktowne ikonki (maksymalnie proste, z regularnymi wykończeniami prostych, z zastosowaniem proporcji 2dp), zdjęcia i grafiki wektorowe (przystosowane do charakteru witryny; tekst znajdujący się na fotografii musi obowiązkowo widnieć na gradiencie; nie można przedawkować z przyciemnianiem) i typografia oparta o wygląd Roboto.
Część odbiorców Internetu w zasadzie nie dostaje od sprzedających tego, czego się domagają. Wpadają na stronę i co spotykają? Nieciekawy projekt logo, sporo zbędnych tekstów (jakie mają możliwość przewijać nie widząc końca), a na koniec są obsypywani ulotkami informacyjnymi o tym, ażeby bezwarunkowo zapisać się do newslettera, skorzystać z promocji (jakie nieodwołalnie za sekundę się skończą) czy porozmawiać z ekspertem (jaki co sekundę ustawia się na czacie i mówiąc w skrócie nie jest to „żywa postać”). Odbiorcy potrzebują tego, by zyskać emocjonalną relację z towarem albo jeżeli to realne – ze sprzedającym. Nie chodzi tu o „handlowanie się”, lecz opcję zaufania. Genialnym pomysłem jest stąd opowiedzenie cokolwiek o własnej działalności gospodarczej. W ostatnim czasie definiuje się to jako „storytelling”, a mianowicie rozprawianie o takich sprawach, jak: kim się jest, co jest w stanie zaproponować ten producent etc. Opisana strategia reklamy błyskawicznie dociera do klientów oraz zapewnia korzystniejsze efekty niżeli męczące okna, które wyskakują „zza węgła”.
Jeżeli zamierzasz dowiedzieć się więcej, kliknij w odsyłacz tutaj – Projektowanie grafiki Toruń – a wyszukasz znacznie więcej informacji.