Meble wypoczynkowe - projektowanie wnętrz
Aranżacja domu -meble klasyczne
1 września, 2020
Chirurgia stomatologiczna Toruń - stomatologia estetyczna
Chirurgia szczękowa – zabiegi w klinice stomatologicznej
1 września, 2020

Obecnie widać, iż bez skutecznego pozycjonowania strony internetowej, szanse na dobre wyniki naszej działalności są dosyć niewielkie. Na szczęście, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google opracowało złożony mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Klientów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Klientów z Twojej okolicy, potrzebne jest należyte wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie wiele elementów, którymi zajmiemy się w tym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najprościej rzecz ujmując, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie wybranej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z określonego obszaru, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że narzędzie wyszukujące potrafi samodzielnie stwierdzić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to bez trudu sprawdzić, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że poszukujemy agencji nieruchomości. Gdy osoba wyszukująca jest w danym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące wskaże nam najlepiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Badania są jednoznaczne – przeszło 95% Klientów poszukuje przede wszystkim firm i usług z ich okolicy, żeby mieć je pod ręką. Powinniśmy poczynić wszystko, aby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w niedalekiej przyszłości, a ponad 80% używających smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy i usługi. Gdy masz własną restaurację, obligatoryjnie powinieneś zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w kwestii zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal szczególnie istotną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać treść i pilnować, by publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba teraz pomyśleć nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Założenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby informacje o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – otoczmy opieką dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Szczególnie znaczące jest stworzenie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do zakładania wizytówek spółek, które egzystują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, iż poszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest zbyt trudne, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i odpowiedniej znajomości tematu.

Aby jeszcze zwielokrotnić swoje szanse na pozyskanie lokalnych Kontrahentów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Musimy wczuć się w rolę szukającego i zastanowić się, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następnie, poszerzamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – powinniśmy systematycznie je uaktualniać. Następnie ustalamy dla Twojej firmy jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa przedsiębiorstwa. Kiedy już zadbaliśmy o tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz napisać opis działalności.

Co ważne – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, na jakiej pozycji wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli uda nam się wypracować dużą liczbę dobrych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Odbiorców oraz kreowanie handicapu nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na ulokowanie się w rezultatach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie stron. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego na pewno pomoże Ci postawić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy

Pozycjonowanie stron Toruń

 

Strona używa cookies
Ok