nieruchomości Grudziądz nieruchomości Świecie ogłoszenia nieruchomości Grudziądz doradca kredytowy Grudziądz kredyty Grudziądz
Bezpieczne kupowanie mieszkania
4 marca, 2017
Kurs jazdy defensywnej Toruń - Jazda defensywna - Szkolenie jazdy defensywnej - ODTJ Toruń - Kurs jazdy defensywnej ceny
Kurs jazdy defensywnej – idealny pomysł na prezent
7 marca, 2017

Sposoby serwisowania skuterów

serwis skuterów Kymco naprawa Kymco pielęgnacja Kymco

Na co zwrócić uwagę podczas przeglądu skutera?

Najwięcej Nabywców, którzy decydują się na kupno skutera, nie za bardzo wie, jakim sposobem właściwie go pielęgnować. Od doskonałej pielęgnacji uzależniona jest bowiem – ogólnie rzecz ujmując – jego kondycja. Będziemy mieli możliwość go wykorzystywać dłużej, zaś podróż nim będzie bardziej spokojniejsza. Jakie kroki powinniśmy zrobić? Głównie: absolutnie nie męczyć silnika agresywną jazdą, zatem z manetką do samego końca, albowiem może to znacznie podwyższyć ciepłotę napędu, a w rezultacie go zużyć. Dodatkowo wszystkie występy kaskaderskie musimy niestety obserwować w domu na ekranie komputera lub telewizora. Chodzi tu oczywiście o szybkie hamowanie albo podróż na jednym kole (nierzadko tylnym). Taka przejażdżka „wystawia na próbę” nasze zdrowie, natomiast często życie, jeśli jest połączona z fenomenalną prędkością. Przykładowo skuter Kymco należy przeczyszczać manualnie. Myjnia pod ciśnieniem niestety nie starczy, żeby dokładnie wyszorować wszelkie fragmenty (przeważnie te najdrobniejsze). Warto spędzić przy takim jednośladzie dużo więcej czasu. Przejrzeć dokładnie po jakiejkolwiek jeździe wygląd skutera, m in. w lokalizowaniu jakiś potencjalnych usterek. Należałoby wypolerować wydech, ustalić czy w którymś miejscu nie ma korozji oraz czy hamulce są w dobrym stanie. Zaleca się raz na tydzień skontrolowanie stanu oświetlenia i opon. Poza tym nie można przekraczać dozwolonego przeciążenia, więc ilości ekwipunku, jaki mamy szansę ze sobą zabrać.

Jakie usługi wchodzą w skład serwisu skuterów?

Całość zależy od tego, czy mamy dwusuwowy albo czterosuwowy jednoślad. W przypadku skutera czterosuwowego zapłata bezspornie będzie trochę wyższa. W wariancie jednośladu dwusuwowego serwis Kymco obejmuje: wymianę oleju w mechanizmie przekładkowym, badanie stanu zapłonu silnika, sprawdzanie działania hamulców, analizowanie ciśnienia w oponach, zawieszenia, wyglądu oświetlenia, czyszczenie motoru i gaźnika oraz wszystkie kolejne uniwersalne operacje, które my samodzielnie podpowiemy, przykładowo wykluczenie określonej dysfunkcji. Jeżeli mamy skuter czterosuwowy serwis włącza także wymianę oleju w motorze, czyszczenie filtra oleju oraz regulację zaworów. Warto samemu ubezpieczać skuter przed negatywnymi czynnikami, przykładowo solą na jezdni w czasie zimy. Wówczas nie możemy nią jeździć, gdyż sól jest podstawowym warunkiem powstawania rdzy na wydechu. Po zimie warto zamienić olej oraz inne płyny, przykładowo olej chłodzący, przekładniowy oraz amortyzatorowy.

Gdzie najlepiej zrobić serwis motocykla?

Zwykły warsztat oraz renomowany posiadają prawdopodobnie taką samą ilość walorów jak i wad. Należy jednak poświęcić im sekundę, ażeby później w ogóle nie żałować błędnej decyzji. W upoważnionej stacji, w której dokonuje się inspekcji i reperacji skuterów, mamy szansę liczyć na odpowiedzialność oraz wysoką jakość świadczonych usług. Przegląd zawsze jest przygotowywany jednomyślnie z określonym programem, a stwierdzeniem jego zrobienia jest zaznaczenie tego w książce gwarancyjnej. Klienci, którzy mają nowiutkie skutery Kymco, muszą stawiać się za każdym razem w ustanowionym z wyprzedzeniem terminie. Jeśli jednoślad będzie miał jakąś niebezpieczną awarię, wówczas ASO w ramach rękojmi może wykonać darmową reperację. Dużym pozytywem takiego serwisowania jest okazja późniejszej sprzedaży skutera za odpowiednią stawkę.

Pozytywną stroną klasycznych warsztatów jest na pewno stawka. Nierzadko w renomowanym warsztacie należy zapłacić parę razy więcej za identyczną usługę. Zatem posiadacze skuterów przeważnie wyznaczają naprawy oraz serwis dokładnie w owych miejscach. Jesteśmy na wygranej pozycji, jeżeli mechanik jest w tym obszarze ekspertem, m in. zyskał przedtem kompetencje w konserwacji poszczególnych wariantów takich maszyn. Można mieć styczność także ze stanowiskiem: „wie Pan nie będę tej maszyny naprawiał, bo się zwyczajnie na takich rzeczach praktycznie w ogóle nie znam”. W takiej sytuacji mechanik chociaż jest wobec nas otwarty. Złą stroną będzie tutaj niedobór kwalifikacji, jaki jest podyktowany tym, iż nieuwierzytelnione warsztaty nie posiadają zwyczajnie dostępu do fachowych przeszkoleń. Zaś wskutek tego do aktualnych danych, m in. o bardzo złożonej elektronice w danym wariancie motocykla. Możemy wtedy dzwonić do sporej ilości serwisów, z czego spora część nawet nie podejmie się dopełnienia usługi. Osobne zakłady mają opcję jednakże specjalizować się w dziedzinie motocykli, m in. supermoto i wtedy mamy okazję dostać dobrą usługę za umiarkowaną cenę.

W końcu warto zauważyć, że gwarancja od wytwórcy niestety nie obejmuje w szeregu rozmaitych warunków, np. jeśli umieścimy w swym motorze komponenty od nieautoryzowanego realizatora bądź jeśli nie będziemy stosowali skutera zgodnie z tym, do czego jest przeznaczony (przykładowo będziemy wykraczać poza dopuszczalną szybkość, jeździć odważnie na pojedynczym kole). Jeśli planujesz odnaleźć więcej ciekawych informacji na temat motorów kliknij w ten odnośnik – Skuter Kymco

Strona używa cookies
Ok