Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu danej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z określonego grona, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet jednej dzielnicy. Często jest tak, że narzędzie wyszukujące może samodzielnie określić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to łatwo sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że poszukujemy biura nieruchomości. Gdy wyszukujący jest w danym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące wytypuje nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – przeszło 95% Klientów poszukuje w pierwszej kolejności przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, aby mieć je pod ręką. Trzeba zrobić co w naszej mocy, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w późniejszym czasie, a więcej niż 80% użytkowników nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Jeśli jesteś właścicielem restauracji, obowiązkowo musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.
Analogicznie jak w kwestii szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż niezwykle istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty i dbać o to, żeby teksty były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy w tym momencie pochylić się nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:
– Utworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy poniżej,
– linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby informacje o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z turystyką,
– zgodność danych identyfikujących korporację – dbajmy o dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeśli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,
Nade wszystko ważne jest założenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do kreowania wizytówek zakładów, które operują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , iż wyszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest relatywnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i konkretnej znajomości tematu.
Aby dodatkowo podnieść swoje perspektywy na przekonanie lokalnych Kontrahentów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać właściwie przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Musimy wczuć się w rolę szukającego i przeanalizować, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najłatwiej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Po tytule, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba na bieżąco je aktualizować. Następnie tworzymy dla Twojej korporacji unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, głównie jako nazwa korporacji. Jeśli już zadbaliśmy o te elementy, pozostaje jedynie dobrać dopracowaną grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.
Pamiętajmy – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość oraz jakość determinują to, na jakiej pozycji znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Jeśli zasłużymy na sporą liczbę aprobujących opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Klientów oraz kreowanie dominacji nad konkurencją.
Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy przepis, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie stron. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego na pewno pomoże Ci poczynić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.
Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/