Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
9 czerwca, 2017
Ocieplanie pianką PUR drewna
Ocieplanie pianką PUR – uniwersalne zastosowanie
30 października, 2017

Od dłuższego czasu przekonujemy się, iż bez odpowiedniego wypozycjonowania witryny internetowej, szanse na dobre wyniki naszej firmy są dosyć małe. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google stworzyło złożony system, z którego pomocą dotrzemy do lokalnych Konsumentów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Konsumentów z Twojego sąsiedztwa, niezbędne jest odpowiednie wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie sporo czynników, którymi zajmiemy się w poniższym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu danej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z określonego grona, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet jednej dzielnicy. Często jest tak, że narzędzie wyszukujące może samodzielnie określić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to łatwo sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że poszukujemy biura nieruchomości. Gdy wyszukujący jest w danym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące wytypuje nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – przeszło 95% Klientów poszukuje w pierwszej kolejności przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, aby mieć je pod ręką. Trzeba zrobić co w naszej mocy, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w późniejszym czasie, a więcej niż 80% użytkowników nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Jeśli jesteś właścicielem restauracji, obowiązkowo musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Analogicznie jak w kwestii szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż niezwykle istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty i dbać o to, żeby teksty były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy w tym momencie pochylić się nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby informacje o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących korporację – dbajmy o dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeśli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko ważne jest założenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do kreowania wizytówek zakładów, które operują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , iż wyszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest relatywnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i konkretnej znajomości tematu.

Aby dodatkowo podnieść swoje perspektywy na przekonanie lokalnych Kontrahentów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać właściwie przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Musimy wczuć się w rolę szukającego i przeanalizować, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najłatwiej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Po tytule, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba na bieżąco je aktualizować. Następnie tworzymy dla Twojej korporacji unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, głównie jako nazwa korporacji. Jeśli już zadbaliśmy o te elementy, pozostaje jedynie dobrać dopracowaną grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość oraz jakość determinują to, na jakiej pozycji znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Jeśli zasłużymy na sporą liczbę aprobujących opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Klientów oraz kreowanie dominacji nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy przepis, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie stron. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego na pewno pomoże Ci poczynić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Strona używa cookies
Ok