Banery LED - telebimy i ekrany na kazda okazje
Banery LED – podnieś prestiż
23 grudnia, 2017
Pływanie niemowląt i inne aktywności w wodzie
Pływanie niemowląt, aqua fitness i wiele więcej – możliwości jest bez liku
11 stycznia, 2018

XXI wiek to nieprzerwany rozrost kultury konsumpcjonizmu. Ludzie robią zakupy, ciągle rozglądają się za czymś nowym i łakną mieć więcej i więcej. Niewiele świadczy o tym, żeby ta tendencja się odwróciła. Zakupywanie wartościowych produktów to jedno, ale na pierwszym miejscu są oprócz nich środki czystości, coś do jedzenia – czyli najzwyczajniej to, co jest nam potrzebne do funkcjonowania. Wiele ludzi życie spędza w nieustannym biegu i dzięki temu, nie ma nawet czasu pójść do sklepu. Rozwiązaniem może stać się sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Sami znamy pewnie dużo przykładowych osób, które na nic nie mają czasu. Robią zakupy w supermarkecie co 14 dni, by odjąć sobie regularnego wybywania po kluczowe zapasy. W XXI wieku przykładowe sieci idą krok dalej i gwarantują takowym przywiezienie produktów do miejsca zamieszkania.

Przeanalizowana już płaszczyzna dotyczy zwłaszcza jednostek zalatanych, siedzących miesiącami w miejscu pracy. Nie pałają oni entuzjazmem, kiedy powinni udać się na świąteczny shoping. To właśnie oni z ochotą wykorzystują wtedy e-sklep i masowo nabywają niespodzianki dla rodziny i przyjaciół. Biorąc to pod uwagę – to oni będą naszą grupą odbiorców, i co widać w analizie – wyjątkowo liczną.

Znamy już kluczowy cel zorganizowania sklepu internetowego, tym razem należy zastanowić się jak on ma się prezentować. Nie ma sensu rzucać się na zbyt głęboką wodę. Jeżeli sklep internetowy ma nam zagwarantować duże korzyści, wtedy zaczynamy od tzw. analizy SWOT. Zbadanie mocnych i gorszych stron, widoków i ryzyka to zupełna podstawa. Obejmuje to kwestię tak Waszego nowo powstałego sklepu, jak również otoczenia konkurencyjnego. Musimy przeanalizować jakie parametry osiągają, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

Kolejna sprawa to wybranie grupy docelowej. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Założony przez Was e-sklep możemy skierować do Klienta uniwersalnego, który znajdzie coś dla siebie wśród dużej ilości typów produktów, ale także dla przykładu zapraszać do siebie zwłaszcza żeńskie grono, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Rzetelnie sprawdźcie, czy środki pozwalają Ci na dotarcie do potencjalnyych partnerów w całej Polsce. Jest taka możliwość, że będziesz musiał na początek zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Nie wolno zapominać, iż stworzenie sklepu internetowego wiąże się bezpośrednio z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • W kwestii otwierania własnej firmy, koniecznie trzeba zarejestrować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, dopełnić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeśli Twoja firma już działa, powinieneś wyłącznie dokonać zmiany w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), uzupełniając je o zapis dotyczący handlu w sieci.

Bardzo ważna sprawa związana jest z produktami. Gdy już podejmiemy decyzję czy nasz asortyment wypełni coś wyspecjalizowanego, z wąskiej branży, czy też produkty bardziej ogólne, wyrabiane na szeroką skalę, możemy się skupić na sumiennym wyselekcjonowaniu dostawcy. Rzetelność, punktualność i zaufanie, to powinna być lista walorów, na którą należy mieć baczenie. Rzecz jasna czynnikiem kluczowym jest również uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Sprawa dostawcy załatwiona? W tym momencie należy zadbać o informacje dotyczące produktów. Dlaczego ma to niebagatelne znaczenie

Zanurzamy się teraz w dziedzinę pozycjonowania. Nie wystarczą nam opisy dostarczane przez producentów. Gdy pragniemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, to w takiej sytuacji musimy skierować uwagę na zredagowanie oryginalnych opisów – chwytliwe dla Kontrahentów, lecz oprócz tego – zoptymalizowane pod SEO, aby dobrze nam znana wyszukiwarka Google oceniła naszą jakość pozytywnie. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – narzędzie wyszukujące zakwalifikuje nas negatywnie i nie zagwarantujemy sobie odpowiedniej pozycji w wynikach wyszukiwania. Możemy te opisy przygotować sami, ale lepiej jak zajmą się tym specjaliści od SEO.

Kiedy już to wszystko mamy – przyszła kolej na zagwarantowanie właściwych form płatności. Do często spotykanych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Niewątpliwie trzeba także zapewnić Klientom zapłacenie przy odbiorze oraz z góry. Istotnym jest, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– najlepiej szyfrowaniem. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

Sklep internetowy – domena, hosting i program

Zamysł jest, znacie już swoją konkurencję, mamy naszkicowany plan działania i odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Teraz trochę spraw technicznych.

Kwestia oprogramowania może zdecydować o naszym sukcesie lub braku takowego. Polecamy nie robić tego na własną rękę, tylko posiłkować się wiedzą ekspertów. Niektórym starczy choćby darmowe oprogramowanie, ale w przypadku rozległej wizji lepiej przeznaczyć środki na full serwis, a nawet na indywidualne oprogramowanie.

Domena może być dostarczona w parze z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeżeli tak nie będzie – wtenczas musimy ją wykupić. Nie sprawdzą się tutaj skomplikowane rozwiązania – nasza domena musi być prosta, taka, którą bez problemów zapamiętamy i powtórzymy w gronie znajomych .

W kwestii hostingu musimy wziąć pod uwagę rozmiar serwera i limit transferu – hosting rzecz jasna musi być dostosowany do wielkości i zakresu działania naszego sklepu. Nie możemy się ograniczać do darmowych hostingów – przynoszą one zbyt wiele obostrzeń, hamujących rozwój naszego projektu.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Strona używa cookies
Ok