Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak przygotować nieruchomość pod sprzedaż?
3 czerwca, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – podstawy
11 września, 2017

Zapewne wielu z was już zauważyło, że Internet niesie za sobą mnóstwo możliwości w kwestii promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w analizowanym przypadku będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to dziś potrzebna technika dla zainteresowanych wypromowaniem swojej firmy w internecie. W tym tekście opiszemy co to takiego marketing w internecie i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Aby móc spokojnie wejść w problematykę powiązaną z marketingiem internetowym, powtórzmy sobie na początek co to jest sam marketing. Dużo osób stawia to na jednej półce z promocją poszczególnego produktu, ale w praktyce jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to zawiła strategia, która ma dać nam zyski w postaci dotarcia z nasza ofertą do maksymalnie dużej grupy Odbiorców. Aby tak się stało, powinniśmy zadbać o wiele elementów, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, skuteczne narzędzia do reklamowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. Podczas trwania procesu, konieczna będzie nieustanna analiza postępów na rynku i reagowanie na potrzeby Klientów.

Marketing internetowy – od czego zacząć?

W nowoczesnym świecie powstała specjalna domena marketingu – marketing on-line, nazywany też e-marketingiem. Czemu jest tak znaczący? Przedsiębiorcy i właściciele firm otwierają się na działania w sieci, aby zaczerpnąć korzyści z dobrodziejstw sieci internetowej i przygarnąć nowych Kontrahentów. Marketing on-line to ogół wszelkich czynności, które znamy z normalnej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia użyjemy sieci internetowej. Gdy nasze procedury będą odpowiednie, to w takiej sytuacji miejsce naszej firmy w sieci zdecydowanie ulegnie poprawie, a nasz podstawowy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, idące w parze z jej korzystnym odbiorem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, używanym przez nas w e-marketingu jest strona www naszej firmy. Spośród podstawowych różnic pomiędzy marketingiem offline, a marketingiem on-line eksponujemy przede wszystkim rolę Klienta. Nie jest ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. publikowanie stanowiska na temat naszej pracy oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najczęściej spotykanych działań, z którymi trzeba się zmierzyć przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– blogi
– emailing

Opisywaliśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, natomiast poniżej skupimy uwagę na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam zapewnić dużo korzyści.

Content marketing – po pierwsze jakość

Ta gałąź marketingu internetowego jest szczególnie opłacalna, jeśli naszym celem ma być pozyskanie kolejnych Klientów, ale przede wszystkim –  zbudowanie z nimi długotrwałych i opierających się na lojalności więzi. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing korzysta przede wszystkim na wydawaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednostronny przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Konsumenta, który zdecyduje się pozostać z naszą korporacją na stałe. Oczywiście sporo zależy w tym momencie od naszej grupy docelowej. Myśl przewodnia musi być dostosowana do jej pasji, praktyk oraz co także ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing widywany jest w różnorodnych formach, np.:

– artykuły tematyczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, ale jeszcze większą wagę powinniśmy przywiązywać do poziomu wydawanych przez nas treści. Gdy Google oceni je jako wartościowe, to wówczas to nasze widoki na bycie lepiej widocznym w wynikach wyszukiwania. Przypilnujmy tego, by treści były autorskie i oryginalne. Jak z części tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czyli co?

Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w konkretnej branży, lub też jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, potrafi znacząco rzutować na potencjalnych Odbiorców. Przy wyborze influencera należy się kierować branżą, w jakiej działamy. Jeżeli chcemy reklamować sklep odzieżowy, wówczas niezłym wyjściem jest zaangażowanie influencera, który prowadzi bloga na temat mody.

We wskazaniu przydatnego influencera mogą pomóc nam fora, grupy na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Trzeba pamiętać o tym, żeby przed wynajęciem człowieka do propagowania Twojej marki, jasno określić cele i przeanalizować jaki budżet będziesz chciał na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Angaż influencera musi być częścią dużej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Wiele korzyści, ale również sporo pracy do wykonania, jeśli nasza kampania ma przynieść profity. Nasze działania winny być dokładnie zaplanowane, a później ustawicznie musimy reagować na zmiany na rynku.

Marketing w Internecie i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok