Wideofilmowanie - Kamerzysta weselny - Kamerzysta ślubny - Filmowanie wesel
Wideofilmowanie ślubów
20 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
9 czerwca, 2017

Pierwsze wrażenie jest czymś o co dbamy w różnych momentach. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, kiedy idziemy na klubowe party, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze bazuje także home staging – czyli technika złożona z wszelkich działań, zmierzających do wywołania dobrego wrażenia na zainteresowanym znalezieniem domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup mieszkania, najczęściej będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, dlatego powinno się zrobić wszystko, by nasz lokal przedstawiał się zniewalająco. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, a zatem warto omówić problem z ekspertami od home stagingu. Ale spokojnie – wystartujmy od omówienia historii i procesu ewolucji home stagingu.

45 lat temu….

Aby zrozumieć home staging, przenieśmy się na moment do USA. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, posiadaczka korporacji, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do kluczowej specjalności Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz sukcesywnie poszukiwała narzędzi, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby drobiazgowo przygotować wnętrze pewnej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszelkie wymagane prace remontowe, wysprzątać cały obszar i ozdobić go tak, żeby Kontrahent był oczarowany nieruchomością. Efekt? Nieruchomość została sprzedana znacznie szybciej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Jakie były tego przyczny? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu oraz optycznym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie potencjalnego kupującego jest znacznie lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz budziła szacunek ekspertów od nieruchomości w USA, a specjalność o nazwie home staging zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie z liczbami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a z całą pewnością jest autorką ważnych tekstów na ten temat.

Wielka Brytania i w końcu… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w USA i zagościł również w Wielkiej Brytanii, gdzie zazwyczaj mieszkańcy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki programowi „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także przekonali się, że mogą wiele zyskać gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po właściwym zadbaniu o mieszkanie.

U nas home staging pojawił się już w XXI wieku. Wynikało to z tego, że ludzie poszukiwali na rynku pracy czegoś nowego i co za tym idzie powstał świeży, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, obserwujemy zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował niemal codziennie, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy działają na rynku mieszkań. Barbara Schwarz wykreowała precyzyjny szablon, lecz korzystający z niego musieli odpowiadać na wyzwania ulegającej przemianom mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie tylko zabiegi wpływające pozytywnie na estetykę nieruchomości. Home staging bowiem to nic innego, jak wcielenie w życie idei marketingu, który opiera się – w myśl definicji opracowanej przez Philipa Kotlera, znanego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która skupi na sobie uwagę potencjalnego Klienta. Już w czasach wprowadzania na rynek świeżej metody przez Barbarę Schwarz było jasne, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niezwykle istotna w procesie home stagingu, a oferta wymuszająca uwagę jest istotnym elementem, który jedynie może skłonić potencjalnego Klienta do przejrzenia posesji. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu oraz otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem stron tematycznych, jak i gustów korzystających z Facebooka. Pamiętajmy, że wykonanie odpowiednich fotografii powinno nastąpić już po właściwym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Kluczowe koncepcje Barbary Schwarz głosiły, że dużo zyskamy, powiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na rozmieszczenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak wiele osób nie pamięta o naturalnych zachowaniach, takich jak pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być brzydki zapach w lokalu – na pewno odstraszy on Klienta.

Jeśli chcemy upewnić się, że proces home stagingu przebiegnie właściwie – lepiej zatrudnić ekspertów z biura nieruchomości, którzy zrobią wszystko co w ich mocy, aby nasza posesja wyglądała właściwie.

Zajrzyj na naszą stronę – wszystko o nieruchomościach – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok