Wszyscy świetnie rozumiemy, że Internet to morze możliwości i równocześnie ogrom nowoczesnych narzędzi, jakie mają wspierać w zdobywaniu kolejnych Zainteresowanych oraz umacnianiu solidarności „starych”. Prócz reklamy zewnętrznej oraz wewnętrznej, która wbrew temu, co się powszechnie mówi, nadzwyczaj efektywnie działa na ewentualnych nabywców, mamy na dodatek alternatywę wykorzystywania Internetu do lansowania swojej marki oraz ukazywania swoich unikalnych wyrobów czy usług. Konwencjonalna reklama w postaci zbyt banalnej albo nachalnej niestety nie da takich sukcesów, jak „przebiegle” opracowana oraz wypozycjonowana strona internetowa. Dlaczego? Na to pytanie pokusimy się w tej chwili dokładnie i fachowo odpowiedzieć.
Teraz należy sobie w obecnym czasie odpowiedzieć na określone pytania: czy opracowując własną stronę internetową myśleliśmy o konsumentach lub o tym, co nam się przede wszystkim podoba? Czy artykuły opublikowane na stronie internetowej naszej firmy są porządnej jakości, czyli przejrzyste, dostępne oraz kompetentne? Czy dość często poprawiamy swoją stronę? Czy w sporządzonych wpisach wprowadziliśmy frazy kluczowe, które linkują do dalszych podstron? Właściwie stworzona strona internetowa praktycznie w ogóle nie będzie na 100-nej „miejscówce” w najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce internetowej jaką jest Google. Oraz nie chodzi tutaj wyłącznie o kwestie ujęte w zadanych powyżej pytaniach. Chwyty na pozycjonowanie stron internetowych, jakie internauci stale publikują na wielu stronach internetowych, faktycznie są ledwie podstawami. Oznacza to, iż niestety nie wypozycjonujemy strony na ich podstawie. Nikt nie ujawni zagadki pozycjonowania na blogu, szczególnie jeżeli jest to przedmiot jego działalności. Kierujmy się własnym „rozumem” – rozlokowanie strony przedsiębiorstwa na początkowej stronie w wymienionej wyszukiwarce trochę kosztuje, głównie jeśli zmierzamy do tego, by się ona tam utrzymała dłużej aniżeli parę minut. W wielu przypadkach można zdobyć teksty za przysłowiowe „parę groszy”, jednakże zwykle pozycjonowanie odbywa się jako spam. Efekt? Nasza strona jest zablokowana przez Google.
Oczywiście swoją stronę internetową mamy możliwość zaprojektować samodzielnie. Sen z oczu może spędzać natomiast pytanie: w jaki sposób będzie przeglądało ją Google? Częstokroć wydaje nam się, iż wszystko zrobiliśmy naprawdę jak być powinno, jednakże strona zlatuje na kolejne miejsca w wyszukiwarce. Widocznie zaczerpnęliśmy z któregoś szablonu (odpłatnego lub darmowego) i standardowo „zapełniliśmy go” wpisami, fotografiami, filmami itp. Nie jest to właściwy pomysł, szczególnie na firmową stronę. Tworzenie stron internetowych musimy zostawić informatykowi, grafikowi oraz pozycjonerom. Primo – skoro nie mamy dostatecznej wiedzy, zaprzepaścimy mnóstwo czasu na przyswojenie jej sobie. Secundo – wybierając niniejszą drogę musimy mieć na uwadze pracę na dwa etaty. Po trzecie – przy kształtowaniu strony markowej wcale nie działa pojedyncza osoba, tylko kilka. Łatwiej oraz skuteczniej jest zlecenie fachowcom niniejszej pracy (a jest jej mnóstwo). Identycznie rzecz ma się z tworzeniem sklepów internetowych. Samo pisanie artykułów absorbuje ogrom czasu, a muszą one całkowicie korespondować z tematyką firmowej strony. Pozycjonowanie zachodzi w czasie od paru do kilkunastu tygodni, zaś na starcie może wcale nie być zauważalny żaden ruch na stronie.
Jest przynajmniej kilkanaście spraw, na które należy obowiązkowo zwrócić uwagę przy opracowywaniu strony internetowej oraz jej pozycjonowaniu – poniżej znajdują się te najistotniejsze.
Powinniśmy wspomnieć – jeśli Google usunie naszą stronę z wyników wyszukiwania, najczęściej powrót jest niemożliwy. Lepiej nie krążyć w labiryncie internetowych „złotych myśli” oraz zostawić kompetentne projektowanie stron osobom, które posiadają szeroką wiedzę oraz doświadczenie.
Więcej informacji znajduje się na stronie – Pozycjonowanie stron internetowych Gorzów