W całkowitej branży transportu pojazdy ciężarowe odgrywają obecnie bardzo ważną funkcję. Możliwości tych pojazdów są niezliczone – dostarczają praktycznie każdy rodzaj towaru i przeciwnie do spedycji kolejowej, czy morskiej, dojeżdżają w każde, nawet najbardziej problematyczne miejsca. Jest to szczególnie ważne przy przewożeniu takich artykułów jak paliwo, które ze względu na swoje cechy jest jednym z najczęściej używanych produktów na rynku. Paliwo dosłownie napędza świat. W poszczególnych przepisach nawiązujących do transportu drogowego jest ono określane jako materiał niebezpieczny. Rygorystyczne przepisy ADR (światowej konwencji dotyczącej drogowego transportu towarów i ładunków niebezpiecznych) określają wymogi stawiane bezpieczeństwu przewozu paliwa. Poruszają one nie tylko kwestie zachowań kierowców, wymogów formalnych, ale także rodzaju pojazdu.
Paliwo dostarcza się dziś w cysternach paliwowych. Odróżniamy dwa standardowe rodzaje cysterny na paliwo – autocysterny o kubaturze od 6 do 25 m3 i naczepy typu cysterna o pojemności użytkowej liczącej od 18 do 60 m3. Cysterny paliwowe, prócz możliwości transportu paliwa, mogą także przewozić substancje w stanie ciekłym, lotne, spożywcze i chemiczne. Normalnie są one wyposażone w pompy rozładunkowe i przyrząd służący do mierzenia masy towaru. We środku cysterny znajduje się najczęściej jedną lub więcej przegród, które gwarantują dokładną dystrybucję towaru, oraz możliwość przewozu kilku ładunków jednorazowo. Przede wszystkim nowe cysterny na paliwo umożliwiają bezpieczny transport, co jest jednym z najważniejszych wyzwań firm spedycyjnych.
Jaką cysternę wybrać? Co jest najważniejsze przy kupnie cysterny na paliwo? Jakie są fundamentalne normy przewozu paliwa? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących cystern znajdziecie w poniższym artykule.
Nowe cysterny, oferowane na polskim rynku przez dwie współpracujące ze sobą firmy – Bioeco Holding i Sacim, to nie tylko jedne z najlżejszych w Europie cystern, ale także najbardziej nowoczesnych. Cysterny paliwowe Bioecosacim charakteryzują się eliptyczną eliptycznym przekrojem, zastosowanym w ramach poprawy równowagi skrętnej pojazdu i zmniejszenia środka ciężkości. Powiązanie tych dwóch właściwości powoduje, że cysterna perfekcyjnie radzi sobie na trudnych drogach. Niska waga i duża ładowność przegrody powodują, że naczepa z cysterną jest idealnym rozwiązaniem dla dużych, jak i niewielkich firm transportowych. Cysterna ma możliwość przetransportować za jednym razem do nawet 28 ton paliwa. Wszystkie części, z jakich zbudowana została cysterna są zbieżne z wytycznymi ADR. Cysterna jest albowiem wyprodukowana z aluminium EN AW 5186. Zbiornik i falochrony mają grubość min. 5mm. Cysterna wyposażona jest funkcję załadunku dolnego i górnego, co znacznie ułatwia pracę kierowców, jak i pracowników przyjmujących produkt. Cysterny paliwowe Bioecosacim są produktem na który warto zwrócić uwagę przy poszukiwaniach innowacyjnych rozwiązań dla swojej firmy.
Kluczową i najważniejszą rzeczą przy zakupie cysterny jest grubość ścianki cysterny. Transportowy
Dowóz Techniczny nie zawsze wydaje zezwolenia na dopuszczenie cysterny do transportu drogowego w Polsce. Nabywając cysternę za granicą warto jest się dokładnie upewnić, czy grubość ścianki jest kompatybilna z polskim ustawodawstwem i mieści się w granicach 6 mm dla cysterny o średnicy większej niż 1,8m, oraz 5 mm dla cysterny o średnicy mniejszej niż 1,8m. Bezpieczeństwo transportu zależne jest również od zabezpieczeń przed uderzeniem poprzecznym. Należy zweryfikować, czy dany rodzaj cysterny ma właściwe falochrony i pierścienie (wewnętrzne lub zewnętrzne). Nie mniej znaczące są również części takie jak
zawieszenie pneumatyczne, hydrauliczne amortyzatory i wytrzymałe tarcze hamulcowe. Cysterna powinna być również wyposażona w przyrząd służący do do pomiaru objętości wtłaczanej cieczy, co znacząco optymalizuje pracę z pojazdem.
Paliwa zaliczane są do ładunków masowych ciekłych i niespożywczych . W wymieszaniu z masą powietrza tworzą łatwopalne mieszanki co sprawia, że mogą stać się poważnym dla organizmów żywych. Objęte są przepisami ADR, czyli konwencji dotyczącej drogowego przewozu towarów i ładunków niebezpiecznych. W rozumieniu przepisów tej konwencji załadunek paliwa musi odbywać się przy zastosowaniu metody ciśnieniowej. Kierowca jest zobligowany przed każdym załadunkiem skontrolować stan techniczny cysterny, jak i pojazdu, którym dostarcza towar. Napełniając cysterny paliwowe powinno się zachować wolną przestrzeń, ze względu na zmieniającą się temperaturę. Kierowca przewożący materiały niebezpieczne powinien legitymować się niezbędnymi dokumentami. Powinien on także zadbać o odpowiednie oznakowanie pojazdu. Są to główne reguły których przestrzeganie może wpływać na bezpieczeństwo transportu paliwa w cysternach.
Stabilna konstrukcja cysterny i wysoka jakość części, z jakich została wykonana, to praktycznie najistotniejsze wartości, które mogą decydować o bezpieczeństwie komunikacji drogowej. Cysterny paliwowe firmy Bioecosacim to właśnie zintegrowanie tych dwóch atrybutów. Pracownicy obu połączonych firm zatroszczyli się o to, by wszelkie elementy wymienne były łatwo dostępne. Po za znakomitymi cysternami, spółka Bioecosacim oferuje swoim Klientom korzystny system finansowania produktów. Raty leasingu rozłożone są jest na okres od 36 do 60 miesięcy, przy wpłacie początkowej wynoszącej tylko 20% całkowitej ceny cysterny. Firma może także zaproponować usługę wynajmu cystern paliwowych, rozumiejąc kompleksowe potrzeby swoich Klientów.
Już dzisiaj masz możliwość kupić nowe cysterny w okazyjnych cenach. Zapraszamy na stronę www firmy Bioecosacim po konkretne informacje: cysterny paliwo.