Jak wybrać termoizolacje Toruń
2 lutego, 2021
E-sklep założony przez WordPress
2 lutego, 2021

Google Business Moja Firma w mapach Google

Dodanie własnej firmy w wizytówkach Google, poprzez funkcję Moja Firma stworzoną w Google Business daje sporo korzyści. Bazową jest dołączenie dokładnego adresu firmy w mapach Google, w których potencjalni partnerzy lub klienci mogą zobaczyć nas i skorzystać z oferowanych usług albo nawiązać współdziałanie. Wizytówka Google oferuje wiele praktycznych możliwości, które oddziałują na jej pozycjonowanie i widoczność. Obok tego sporą zaletą posiadania wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, które ułatwiają pracę, analizę efektywności i tworzenie strategii działań. Co więcej oferuje aplikacja Google Business?

Informacje

Żeby użytkownicy mogli łatwo odszukać firmę w mapach Google należy wypełnić informacje w wizytówce właściwie we wszystkich polach. Zamieszczone informacje są nie tylko ważne dla klientów, ale także dla samych algorytmów Google, które całkowicie uzupełnione strony wartościują wyżej. W informacjach pojawiają się bazowe dane jak adres, nazwa czy numer kontaktowy i bardziej rozbudowane jak obszar działania, godziny otwarcia, strona WWW, atrybuty albo opis firmy. Taki opis jest szczególnie istotnym elementem, dlatego że da się zawrzeć w nim nie tylko informacje o firmie, ale także słowa kluczowe, poprze które firma ma być wyszukiwana.

Wpisy

Czy powinno się publikować wpisy, gdy na głównej stronie internetowej udostępniamy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach da się umieszczać ciekawe treści, które dodatkowo zmobilizują klientów do zainteresowania się firmą. Nie mamy gwarancji, czy dana osoba od razu dotrze na naszą główną stronę WWW, z tego względu wpisy w wizytówkach Google mogą okazać się dobrym miejscem na pokazanie się jako specjalisty w swojej branży. W sekcji wpisów w wizytówkach da się publikować ciekawe mini artykuły (mini, dlatego że miejsca wystarcza na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a nawet wydarzenia. Ponadto można uzupełniać je o grafiki, a także wyposażyć w link przenoszący np. do strony usług albo najnowszej oferty. Wpis może być bez przerwy wyświetlany nawet cały rok.

Opinie

Chociaż na opinie da się wpłynąć jedynie zapewniając doskonałą obsługę klienta lub dobrej jakości usługi, opinie to kluczowa część wizytówki. Znaczna część klientów kieruje się opiniami, wybierając sklep lub usługę, ze względu na co osiąganie pozytywnych ocen wpływa na szersze zainteresowanie użytkowników. Ponadto pozytywna średnia ocen skłania Google do pokazywania wizytówki na jak najwyższej pozycji. Na opinie warto reagować i w ten sposób zawierać dobre kontakty z klientami.

Statystyki

Statystyki znajdują się wśród szczególnie przydatnych elementów wizytówek Google. Za ich sprawą mamy dojście do listy haseł wyszukiwanych przez użytkowników, na które pokazana jest wizytówka. Ponadto możemy zobaczyć jak klienci poszukują firmy. Bezpośrednie wyszukiwanie podaje ilość użytkowników, którzy znajdują wizytówkę wyszukując nazwę lub adres firmy. Statystyki pokazują też ilość użytkowników, którzy natknęli się na wizytówkę wyszukując kategorie, produkty i usługi albo przeglądając podobne marki. Obok tego da się sprawdzić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach Google lub w wyszukiwarce. Wartościowe są również statystyki określające ilości wizyt na stronie internetowej, pytań o trasę i połączeń telefonicznych.

Produkty i usługi

Wpisywanie usług i produktów do wizytówki Google pozwala nieodpłatnie zademonstrować klientom zakres działań firmy. Dzięki temu klient wie, czym zajmuje się firma i co ma w swojej ofercie. Tą metodą możemy zaprosić go do sprawdzenia strony internetowej, e-sklepu lub przekonać go do skorzystania z usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko podnoszą jej estetyczną wartość, ale przyjmują też znaczenie dla jej pozycji wyświetlania. Można umieszczać je do wpisów, usług, produktów. Co więcej mamy możliwość pokazania firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także publikowania materiałów wykonanych w ciągu pracy lub przedstawiających personel. Ciekawą możliwością są też zdjęcia 360° i pliki wideo.

Czat

Funkcja czatu w Google Moja Firma pozwala na szybki kontakt między firmą, a klientem. Jedyne, co trzeba zrobić to ściągnąć aplikację Moja Firma na telefon i włączyć funkcję czatu. W tak prosty i szybki sposób można wymieniać się informacjami i udzielać odpowiedzi na pytania klientów. Trzeba jednak pamiętać, że czat będzie skuteczny tylko gdy będziemy w stanie wciąż monitorować odbiorczą skrzynkę i szybko udzielać odpowiedzi na przesłane wiadomości.

Witryna

Możliwość wykonania firmowej witryny poprzez Google Moja Firma, może szczególnie być przydatna dla tych, co do tej pory nie zdecydowali się na posiadanie strony internetowej. Poprzez business site da się wykonać przejrzystą stronę biznesową na podstawie wszelkich informacji wpisanych w profilu wizytówki Google. Ponadto aplikacja Moja Firma gwarantuje bazowe narzędzia edycji, które pomogą w kilku krokach stworzyć przejrzystą stronę biznesową. Możliwość ta jest całkowicie bezpłatna.

Użytkownicy

Prowadzenie wizytówki w Google może być całkowicie wygodne zwłaszcza, że do każdej wizytówki da się dodać użytkowników odpowiedzialnych za ich uzupełnianie i prowadzenie. Dzięki temu współpracownicy też mogą dostać dojście do wizytówki i ją współtworzyć.

Pozycjonowanie

Strona używa cookies
Ok